کد خبر: ۲۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا به مرحله نیمه‌نهایی رسید و همانطور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد شاگردان بهروز عطایی موفق شدند به راحتی و با اقتدار خود را به جمع چهار تیم نهایی برسانند

مخاطب ۲۴- نیمه نهایی والیبال قهرمانی آسیا| اژد‌های زرد حریف بلندقامتان ایران نشد، دیوار چین فرو ریخت و ایران فینالیست شد امروز مرحله نیمه نهایی در ارومیه برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که ایران و ژاپن با غلبه بر چین و قطر راهی فینال شوند. هر چند که اصلا نمی‌توان هیچ حریفی را دست کم گرفت.  

ست اول: ایران ۲۵ - ۲۰ چین

ایران با ترکیب سید محمد موسوی عراقی، محمد طاهر وادی، امین اسماعیل نژاد، میثم صالحی، میلاد عبادی پور، محمد، ولی زاده و محمد رضا حضرت پور پا به میدان در ست اول گذاشت.

بازی پایاپای تا وقت استراحت فنی دوم دنبال می‌شد، اما پس از وقت استراحت با راه افتادن موتور امین اسماعیل نژاد ماشین امتیاز گیری تیم ملی والیبال ایران و همچنین سرویس‌های خوب توانستیم فاصله امتیازی خوبی را ایجاد کنیم و پیروز ست اول شویم.

ست دوم: ایران ۲۵ - ۲۳ چین

ایران در این ست هم با همان ترکیب ست اول وارد میدان شد و بازی را هم با قدرت آغاز کرد و تا امتیاز دوازده چهار امتیاز هم جلو افتاد، اما در ادامه با چند ناهماهنگی و اشتباه بعضی بازیکنان باعث شد چین امتیازات را برابر کند، اما در ادامه با آمدن صابر کاظمی به جای امین اسماعیل نژاد و عملکرد خوب او بازی به سود ایران در گیم دوم تمام شد.

ست سوم: ایران ۲۵ - ۲۳ چین

ایران در فینال...

تیم ملی والیبال ایران با شکست چین در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی مردان آسیا برای هفتمین بار به دیدار نهایی این رقابت‌ها صعود کرد و حریف ژاپن در فینال شد.

در این ست که صابر کاظمی باز هم از ابتدا در میدان بود بازی با درخشش وانگ و بازیسازی خوب پاسور چین به نفع این تیم تا اواسط بازی دنبال می‌شد که با سرویس‌های خوب صابر کاظمی بازی مساوی و حتی به سود ایران دنبال می‌شد و در ادامه محمد طاهر وادی یک سرویس عالی زد که باعث شد اختلاف به دو برسد و با امتیاز صابر کاظمی ایران پیروز این ست و مسابقه شد و راهی فینال و بازی برابر ژاپن شد.

میلاد عبادی‌پور با کسب ۱۱ پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار را از آن خود کرد و بین وانگ بازیکن شماره ۲۳ با ۱۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه بود

تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها با چهار مدال طلا (۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱)، دو عنوان نایب قهرمانی (۲۰۰۹ و ۲۰۱۵) و یک مدال برنز در سال ۲۰۰۳ در رتبه سوم افتخارآفرینان این رقابت‌ها قرار دارد.

 

چوندی هووا پس از شکست تیمش در مرحله نیمه‌نهایی اظهار داشت: ایران تیم بزرگی است و با همان نام و هیبت و بزرگی‌اش توانست در این دیدار به پیروزی برسد. به این تیم تبریک می‌گویم که چین را شکست داد و فینالیست شد.

وی افزود: هواداران توانستند جو سالن را به نفع تیم ملی ایران تغییر دهند و کمک بزرگی به این تیم کردند تا نتیجه مسابقه همسو با جو سالن تغییر کند.

سرمربی تیم ملی چین درمورد بازی بعدی تیمش مقابل قطر، اظهار داشت: قطر تیمی بزرگ و قوی است و تلاش می‌کنیم در دیدار فردا همان بازی خودمان را ارائه دهیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم.

هروز عطایی بعد صعود شاگردانش به فینال جام 22 با شکست چین، درباره این مسابقه گفت: امروز دیدار سختی مقابل چین داشتیم و هر دو تیم بعد از چند دیدار سخت مراحل مختلف به این مرحله رسیده بودند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درخصوص آنالیز تیم چین گفت: ما تیم ملی ایران هستیم و طوری به چینی‌ها فشار آوردیم که نتوانند به وضعیت عادی برگردد و خوشبختانه در این خصوص کاملا موفق بودیم.

وی در خصوص فینال فردا مقابل ژاپن، گفت: از ابتدا پیش‌بینی می‌شد که دو تیم ایران و ژاپن فینالیست شوند و هر دو با یک ست باخته به دیدار پایانی رسیدند. تا کنون برنامه‌های خود را به بهترین شکل اجرا و به موفقیت رسیدیم.

عطایی در خصوص تیم ژاپن گفت: تیم ملی ژاپن تیم بسیار با کیفیتی است و در لیگ ملت‌ها نه تنها از ایران بلکه از تیم‌های قدرتمندی چون برزیل، آرژانتین، ایتالیا و فرانسه بالاتر و سوم شد و این اتفاق نشان از سرمایه‌گذاری موفق این کشور و حاکی از تیم باکیفیت آنها دارد.

وی تصریح کرد: هدف ایران قهرمانی است و فردا برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد تا در خاک کشورمان قهرمانی را به مردم خوب و فهیم ایران تقدیم کنیم.

سرمربی تیم ملی درخصوص اظهارات بلین سرمربی ژاپن درخصوص تماشاگران گفت: از تماشاگران کشورم و شهر ارومیه تشکر می‌کنم که به خوبی تیم ایران را پشتیبانی کردند و قسمت اعظم موفقیت خود در بازی‌ها را مدیون آنان هستیم و انتظار داریم در فینال هم این روند را ادامه دهند.

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.